Stellaris LM3s811 uKeil Proje Oluşturma

 

Bu yazımızda uKeil üzerinde stellaris LM3S811 serisini kullanabilmek için proje oluşturmayı anlatacağız. Sonraki yazılara temel olması açısından yararlı olabilir.

 

GEREKLİ DÖKÜMANLAR

Stellaris üzerinde çalışabilmek için önce gerekli dökümanları ve programları indirmemiz gerekiyor.  Bu materyaller;

Derleme işlemlerini uKeil programı üzerinde yapacağız. O yüzden o programa ihtiyacımız var. Stellarisware dökümanı ise içinde kütüphanelerin ve örnek uygulamaların yer aldığı  geniş ve güzel bir dökümandır. Datasheet ve kullanıcı klavuzu da gerekiyordu. Bunun için kit dökümanlarını da indiriyoruz.

uKEIL  PROJE OLUŞTURMA

uKeil programını çalıştırdığımızda karşımıza çıkan pencerede öncelikle Project->New uvision Project seçeneğini seçiyoruz. ilk olarak karşımıza hangi cihazı kullanacağımızı soran bir ekran çıkıyor. LM3S811 seçeneğini seçiyoruz.

Ardından projeyi nereye kaydetmek istediğmizi soran bir ekran çıkıyor. Biz burada Masa üstünde yer alan stellarisklasörünün içerisinde bir hello klasörü oluşturup, o klasörün içinde bu işlemleri gerçekleştirdik.  Daha sonra kaydet butonuna bastığımızda bize startup.s dosyasını oluşturmak isteyip istemediğimizi soran bir pencere geliyor. Ve o pencereyi onaylıyoruz. Bu işlemlerden sonra projenin sol tarafında içerisinde Startup.s dosyasının bulunduğu projeyi görebiliriz.

Sol üst köşede yer alan new page seçeneğine bastığımızda yeni bir text dosyası açılıyor. İçerisine klasik main fonksiyonumuzu oluşturuyoruz ve kaydediyoruz.

Fakat bu işlemlerden sonra project  menüsünde main.c dosyasının eklenmediğini görüyoruz. Oluşturulmuş olan proje üzerine sağ tıkladığımızda Add Files to group.. seçeneğine basarak main.c dosyasını projemize dahil ediyoruz. Şimdi projemize gerekli kütüphaneleri ve header dosyalarını import edeceğiz. Bunun için öncelikle proje menüsünde sağ tıklayarak Add Group seçeneği ile lib isimli bir grup oluşturduk. Düzenli bir görünüm olması açısından bu işlemi yaptık. Ardından indirdiğimiz stellarisware dökümanının içinden driverlib.lib kütüphanesini ekliyoruz.  C:\StellarisWare\driverlib\rvmdk yolundan bulmak mümkün. Yine aynı şekilde LCD ekranın kaynak dosyalarını C:\StellarisWare\boards\ek-lm3s811\drivers yolu üzerinden projemize ekliyoruz.

Stellarisware üzerindeki header dosyalarını projemize tanıtmamız ve gerekli cihaz ayarlamalarını yapmamız gerekiyor. Bunun için Flash -> Configure Flash tools seçeneği altından bu ayarlara erişebiliriz. İlk olarak target sekemesi altında kristal hızını 6MHz olarak değiştiriyoruz. Eğer seçili değilse IROM1 ve IRAM2 seçeneklerini işaretliyoruz.

Daha sonra C/C++ sekmesi altından Include Paths kısmına Stellarisware yolunu ekliyoruz. Kullanacağımız kütüphaneleri tanıtmak için gerekli olacaktır.
Linker sekmesi altında ise R/O Base ve R/W base seçeneklerinin şekildeki gibi olmasına dikkat ediyoruz.
Ardından Utilities kısmından Flash yüklemesi için kullanılacak programı Stellaris ICDI olarak değiştiriyoruz. Ve böylelikle ayarlarımız bitiyor.
Önemli bazı kütüphaneleri de main.c üzerine ekleyip BUILD seçeneğine tıkladığımızda hata almamamız gerekiyor. Ve sol taraftanda görebileceğimiz gibi stellarisware üzerindeki kütüphaneler projeye ekleniyor.

Proje oluşturma işlemimiz tamamlandı. Artık uygulamalarımızı yazmaya başlayabiliriz.


You May Also Like

About the Author: tunayan

3 Comments

  1. C:\StellarisWare\boards\ek-lm3s811\drivers\display96x16x1.c yolundaki .c dosyasını projenize eklemediğiniz için bu sorunla karşılaşıyorsunuz. add files seçeneği ile bu eklemeyi yaparsanız sıkıntınız ortadan kalkacaktırç

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *